dissabte, 10 d’agost del 2013

Buenos Aires de nou...

Aquest cop vam arribar a Buenos Aires pel Rio de la Plata. El que ens pensàvem que seria una emocionant navegació amb vistes es va convertir en una hora i mitja dalt d'un enorme catamarà amb poques opcions de mirar per la finestra. Però el més important és que tornàvem a ser a la ciutat i que l'endemà al matí tindríem substitut per l'Andreu.

Encara ens cal consultar el mapa a Buenos Aires.

Amb el Marc hem revisitat Buenos Aires, escollint els llocs que més ens van agradar de la visita amb l'Andreu i sobretot centrant-nos en l'apartat gastronòmic.

Aquesta zona encara no la coneixíem.

Així que després del ja típic ritual del canvi de moneda al carrer Florida (per cert, ha millorat el tipus de canvi) vam estar voltant pel mercat del diumenge dels antiquaris de San Telmo fins la Casa Colorada i Plaza de Mayo.

El Marc amb la seva amiga Sofia.

Per tal que el Marc superés el més aviat millor el jet lag vam anar cap a Juana M, un restaurant recomanat per un professor d'universitat que havíem trobat al Perito Moreno. Aquí vam provar l'entraña, l'ojo de bife, el bife de chorizo i el vacío, tot acompanyat amb un bon vi de Mendoza... Què més es pot demanar?

Acabant d'omplir els choripans a Los Puestitos.

Després d'una passejada de tarda per un altre mercat de diumenge, vam anar xino xano cap el teatre Maipó, del qual ja en comencem a ser espectadors habituals, a veure el Darín en directe. Escenas de la vida conyugal. Una obra que ens va encantar, no només pel seu actor principal, i que ens va fer riure una bona estona.

Esperant que comenci l'obra.

Molt fans del teatre Maipó de Buenos Aires.

Per acabar d'arrodonir el diumenge vam anar a prendre alguna cosa a San Telmo mentre passava pel carrer una murga o un grup de candombe. Aquesta gent surt tots els diumenges a la tarda, plogui, nervi o faci sol, suposadament, per preparar-se pels carnavals.

Un grup ballant candombe a San Telmo.

El dilluns el vam dedicar a la Bombonera, el barri de Boca i el barri dels gratacels entre la costanera i la reserva natural. Aquí va ser on vam iniciar el Marc en els choripans argentins. Els vam menjar a los puestitos, una altra gran recomanació del professor del Perito.

Altre cop davant de la Bombonera.
El barri de la Bombonera.

Tot passejant per Boca.

El dimarts teníem vol a Salta a la tarda i vam dedicar el matí al barri de Montserrat. Una visita força entretinguda, no pel barri en si sinó, per la manifestació dels sindicats amb la que vam topar, el desallotjament del Senat per un incendi en el seté pis i vàries mogudes porteñas més. Ah! I per dinar una altra especialitat argentina: milanesa a la napolitana con fritas.

El Pau s'uneix a la manifestació.

Fent temps per anar cap a l'aeroport.