diumenge, 15 de setembre del 2013

Les illes d'en Darwin.

L'arxipèlag de les Galápagos són un conjunt d'illes volcàniques a uns mil quilòmetres de la costa equatoriana descobertes per un missioner espanyol a mitjans del segle XVI i que desde fa uns 200 anys formen part de l'Equador

N'hi ha que encara no ho tenen gaire clar...

El 97% de la terra d'aquestes illes és parc natural, a això cal sumar-li la reserva marina de les aigües que l'envolten. Nomès aquest fet fa que valgui la pena de visitar-les, però a més a més cal sumar-li l'atractiu històric de que va ser aquí on Charles Darwin va inspirar-se per, uns anys més tard, el·laborar la seva famosa i mundialment acceptada 'Teoria de l'Evolució de les Espècies'. Realment, després d'haver visitat tan sols dues illes, podem entendre perquè aquest anglès va començar a dubtar de tota la història de la creació divina aquí.

Mercat del peix a Puerto Ayora.

3 per 20$.

Nosaltres hem decidit instal·lar-nos a Puerto Ayora, al sud de l'illa de Santa Cruz, els vuit dies que passarem aquí i anar fent excursions d'un dia a aquelles illes que més ens han cridat l'atenció pel que sigui i on l'accés hi està permés.

Prenent la fresca al passeig marítim (St Cristobal).
Lleons marins que descansen (St Cristobal).

Comencem per Sant Cristobal. Una llanxa ens hi deixa després de dues hores de bots, i això que ens diuen que la mar està tranquil·la. Allà parlem amb un taxista que ha estat uns deu anys vivint a Castelló i que accedeix a portar-nos amunt i avall de l'illa i a explicar-nos allò que sàpiga de cada cosa. Aquí és on hem vist les primeres tortugues gegants en semi llibertat. Sense paraules. També ens hem apropat més de l'imaginable als 'piqueros' de peus blaus, als lleons marins, sargantanes i iguanes enormes, tortugues verdes de mar...

Amb els primers peus blaus que veiem.
Una de les tretze espècies de 'pinzones' que hi ha a Galàpagos.

Les primeres tortugues gegants que veiem.

Tornem a Puerto Ayora sense haver paït encara la quantitat de bèsties que hem pogut fotografiar i sense adonar-nos-en, l'endemà, ja tornem a ser dalt de la llanxa aquest cop rumb La Isabela. Aquesta illa la visitem amb un guia del parc, teòricament no podem anar pel nostre compte aquí. Les iguanes de mar sembla que ens estiguin esperant i només sortir del vaixell les trobem descansant a la sorra calentona de la platja. N'hem vistes dues i ja estem tot el grup eufòric! No sabem el que ens espera.

Una iguana marina.
Mascle i femella a l'illa Tintorera.

Taurons tintorera descansant.

Agafem un aquataxi que ens porta fins a l'illeta Tintorera, un illot inhabitat a tocar de La Isabella on les iguanes són les reines. N'hi ha centenars. Ja de tornada a l'aquataxi ens aboquem en unes roques que donen al mar i trobem tot de taurons tintorera o de taca blanca reposat tranquil·lament, i al fons unes tortugues de mar treuen el cap per respirar! Al·lucinant!

La caleta de l'snorkel.

Una iguana fent un bany.

Paisatges de postal.

El guia ens fa tornar corrents a la barca, és hora de fer una mica d'snorkel i nedar amb iguanes i tortugues (centenars!), després a dinar i cap a veure flamencs i més tortugues! Un altre dia realment intens a les illes d'en Darwin.

Amb l'Ahinoa una castellera de Caldes de mare equatoriana.

1. Quina passada !!La col.lecció d'animals per l'Elna es deu haver duplicat. Júlia, molt bona la cara d'iguana!!!